fbpx

Ostatnia mila w Niemczech – analiza badania

Ostatnia mila w Niemczech - analiza badania

Dostarczanie paczek w ostatniej mili staje się coraz bardziej skomplikowane i drogie. Aby pozostać na rynku, niezwykle ważne jest, aby być bardziej efektywnym i zapewnić klientom lepsze doświadczenia.

Śledzenie przesyłek

Śledzenie przesyłek w czasie rzeczywistym stało się bardzo popularną usługą. Nie tylko klienci cenią sobie tę możliwość. Firmy dostawcze także korzystają z tego, aby zwiększyć udane dostawy i zoptymalizować czas przekazania paczki. Popularność tej usługi sprawia, że jest ona coraz bardziej istotna także dla sprzedawców, stanowiąc ważny element doświadczenia po zakupowym. Real Time Tracking to system monitorowania, który zapewnia bieżące informacje na temat lokalizacji i statusu przesyłki. Istnieją trzy główne tryby śledzenia / przekazywania informacji dotyczących paczek. Konwencjonalne śledzenie przesyłek, które zapisuje skanowane zdarzenia w trakcie podróży paczki od momentu odebrania przez przewoźnika do dostarczenia odbiorcy. Informacje przekazywane odbiorcy w dniu dostawy często obejmują szacowany przedział czasowy dostarczenia przesyłki. Dostarczanie na żywo, w czasie rzeczywistym informacji odbiorcom w trakcie dnia dostawy oraz na ostatniej mile dostawy. Te informacje są zazwyczaj aktualizowane w krótkich odstępach czasu i zawierają szczegóły jak zaktualizowane szacunki czasu dostarczenia.

Śledzenie przesyłek​

Badanie Bettermile i Customer Code

Celem badania było rozpoczęcie serii badań dotyczących doświadczeń europejskich związanych z dostawą na ostatnią milę. Skupia się ono na zaprezentowaniu kompleksowego obrazu aktualnej sytuacji usług śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym u głównych niemieckich przewoźników oraz wybranych startupów. Badanie to opiera się na przeprowadzeniu realistycznego testu oraz analizie usług i doświadczeń z punktu widzenia odbiorców. Ponadto, przeprowadzono ogólnokrajową ankietę online w Niemczech z udziałem 1 310 respondentów, aby gromadzić i dokładnie ocenić opinie odbiorców. Pozwoliło to uzyskać wgląd w różne zachowania, oczekiwania i doświadczenia użytkowników. Dokonano rzeczywistego testu / benchmarku na żywo, który odbywał się w formie „tajemniczych zakupów” (mystery shopping). Wysłano N=104 przesyłek / zamówień na różne adresy w Niemczech za pośrednictwem różnych firm. Oczywiście przy szczegółowym monitorowaniu przepływu informacji przed i podczas dostawy. Przeprowadzono reprezentatywną ankietę online na próbie niemieckiej populacji, z udziałem N=1.310 respondentów.

Śledzenie paczek w czasie rzeczywistym staje się coraz bardziej istotnym elementem odbioru przesyłek od firm do konsumentów (B2C). 64% odbiorców oczekuje, że będzie ono dostępne przy każdej otrzymywanej paczce. Odbiorcy aktywnie korzystają z funkcji śledzenia w czasie rzeczywistym. 94% z nich mówi, że przynajmniej czasami z niej korzysta, a 63% używa jej praktycznie zawsze. Śledzenie przesyłek w czasie rzeczywistym odgrywa również ważną rolę w aspekcie emocjonalnym odbierania długo oczekiwanych paczek. Wywołuje to różnorodne pozytywne emocje, takie jak poczucie efektywności, kontroli i rosnącego podekscytowania. W ogólnym rozrachunku, śledzenie w czasie rzeczywistym przynosi konkretne korzyści odbiorcom, takie jak przejrzystość, zaufanie, poczucie oczekiwania, proaktywne planowanie. Wykorzystanie technologii do dostarczania precyzyjnych i aktualnych informacji o śledzeniu przesyłek poprawia doświadczenie klienta i umacnia więzi między odbiorcami.

Badanie Bettermile i Customer Code​

Wnioski z badania

Większość obecnych graczy oferuje usługi śledzenia w czasie rzeczywistym (RTT), z wyjątkiem firmy Hermes. Jednak usługa ta nie jest dostępna dla każdej paczki. Jej dostępność zależy od przewoźnika i waha się od około 45% do około 95%. Usługi śledzenia w czasie rzeczywistym nadal często wykazują pewne niedokładności pod względem wydajności, spójności, częstotliwości aktualizacji i innych czynników. Szczególnie w przypadku przewoźników, którzy skupiają się na maksymalizacji dostępności. Z perspektywy doświadczenia użytkownika, ważniejsza jest wiarygodność świadczonych usług niż sama dostępność. Przewoźnicy powinni dbać o zapewnienie wysokiego poziomu dokładności dostarczanych informacji, zamiast skupiać się wyłącznie na maksymalizacji dostępności kosztem jakości danych.

Wyniki ankiety ukazują istotność śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym dla dzisiejszych odbiorców. Wyniki wyraźnie pokazują, że użytkownicy oczekują, że śledzenie w czasie rzeczywistym będzie integralną częścią dostawą. Ponad 90% odbiorców w Niemczech aktywnie korzysta ze śledzenia w czasie rzeczywistym. Przynajmniej od czasu do czasu, a ponad dwie trzecie z nich używa tej funkcji „prawie zawsze”. To wyraźnie pokazuje zapotrzebowanie na bieżące informacje. Faktycznie, 64% respondentów oczekuje, że śledzenie w czasie rzeczywistym będzie standardową ofertą przy każdej otrzymywanej paczce. 94% osób korzysta z funkcji śledzenia w czasie rzeczywistym od czasu do czasu (31%) lub prawie zawsze (63%), jeśli jest ona dostępna. 63% użytkowników śledzenia w czasie rzeczywistym korzysta z tej funkcji trzy razy lub częściej w ciągu jednego dnia dostawy. 77% użytkowników śledzenia w czasie rzeczywistym aktywnie wykorzystuje tę funkcję do dostosowywania swojego codziennego planowania. 64% oczekuje, że śledzenie w czasie rzeczywistym będzie standardową usługą przy każdej otrzymanej przesyłce.

Wnioski z badania​

Statystyki z badania

Większość respondentów, tj. 78%, uważa, że ważne jest otrzymywanie aktualizacji dotyczących dostawy 1-2 godziny wcześniej. Niemal dwie trzecie, czyli 65%, uwielbia elastyczność, która pozwala na dostosowanie dostawy nawet do ostatnich minut. 63% zgadza się, że śledzenie w czasie rzeczywistym sprawia, że czują się bardziej efektywni, ponieważ mogą w pełni wykorzystać swój czas. Dla 66% osób istotne jest otrzymywanie paczek osobiście. 49% twierdzi, że śledzenie w czasie rzeczywistym daje im poczucie bezpieczeństwa. 66% osób uważa, że śledzenie paczki w ostatnich minutach jest szczególnie ważne. 67% osób uznaje lokalizację pojazdu dostawczego za (bardzo) istotną. 53% osób po prostu cieszy się, gdy może śledzić swoją przesyłkę i obserwować jej ruch. 50% osób twierdzi, że śledzenie paczki w czasie rzeczywistym zwiększa ich niecierpliwe oczekiwanie na jej dostarczenie.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat outsourcingu łańcucha dostaw? Zapraszamy do zapoznania się z kolejnym tekstem na blogu Świata Przesyłek.

Zobacz Więcej Artykułów
KLIENCI B2B
SP Express Sp. z o.o.
ul. Nowowiejska 17, 48-303 Nysa
NIP: 897-188-19-64

wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000855034

Operator pocztowy: B-00701
Telefon: 22 122 12 18

BANK ING:
PLN: 23 1050 1490 1000 0090 3227 7262
EUR: 98 1050 1490 1000 0090 3227 7270
BIC: INGBPLPW

Regulamin
Cennik
Follow by Email
Facebook
Facebook
YouTube
LinkedIn
LinkedIn